Jakich języków uczymy Dzieci?
- angielskiego
- niemieckiego
- francuskiego
- hiszpańskiego
- włoskiego
- rosyjskiego
- chińskiego
- japońskiego
Czym kierujemy się w uczeniu Dzieci?
- uczymy w grupie, ale ucznia i jego potrzeby traktujemy indywidualnie
- staramy się, aby wszystkie procedury skoncentrowane były na uczniu i jego potrzebach (learner-centred teaching), metody i techniki pracy dostosowujemy do wieku i rozwoju poznawczego oraz emocjonalnego ucznia jak również jego obszaru zainteresowań
- na początkowym etapie nauki koncentrujemy się na rozwijaniu umiejętności rozumienia ze słuchu i mówienia, a następnie stopniowo wprowadzamy czytanie i pisanie
- bazujemy na ćwiczeniach multisensorycznych, które pozwalają wykorzystać i rozwinąć różnorodne style uczenia się
- stosujemy podejście humanistyczne (humanistic approach), które umożliwia transfer opanowanego języka do wyrażenia informacji o sobie oraz własnych myśli
- skuteczną komunikację traktujemy jako nadrzędny cel kształcenia językowego
- na początkowym etapie nauki elementy gramatyczne wprowadzamy 'nieświadomie', starszym gramatykę prezentujemy w znanym słuchaczom kontekście, z wykorzystaniem głównie podejścia indukcyjnego „ noticing and discovery”
- w tym wieku uczenie się języka powinno kojarzyć się z zabawą, dlatego rozwijamy entuzjazm do nauki poprzez częste pochwały i ustną zachętę
- aby urozmaicić zajęcia, wzmocnić proces uczenia się i podnieść poziom koncentracji, wykorzystujemy różnorodne pomoce dydaktyczne – karty obrazkowe, karty do historyjek, rysunki, pacynki, gry, Internet, tablicę interaktywną, czy programy multimedialne. Często wykorzystujemy muzykę i rytm połączone z ruchem i reakcją całym ciałem
- proponujemy naszym uczniom i przygotowujemy do egzaminów Cambridge English Young Learners: Starters, Movers, Flyers
Jakimi metodami posługujemy się, aby wypełnić te założenia?
Metoda naturalna, zgodnie z którą Dzieci przyswajają język w sposób całościowy. Zajęcia prowadzimy w języku obcym. Lektor posługuje się prostym i naturalnym językiem stosując bogatą gestykulację, intonację i mimikę. Systematycznie powraca do zrealizowanego materiału.
Metoda audiowizualna, która plega na wykorzystaniu obrazu, dźwięku, rymu i rytmu. Kojarzenie brzmienia obcych słów czy dłuższych wypowiedzi z ilustracjami, rymem lub rytmem pozwala dzieciom wypracować własny schemat pamięciowy - czyli własne sposoby kojarzenia.
Metoda audiolingwalna, według której nauczanie powinno się odbywać poprzez wielokrotne powtarzanie zwrotów w obcym języku, aż do zautomatyzowania reakcji ucznia.
TPR (Total Physical Response), czyli metoda reagowania całym ciałem. Stosowanie tej metody ułatwia dzieciom zapamiętywanie słów i zwrotów przy pomocy kojarzenia ich z ruchem i muzyką.
Metoda dramy, która zakłąda, że Dzieci lubią być aktorami i wcielać się w postaci z bajek i opowiadań. Uczniowie znacznie chętniej mówią w języku obcym, gdy mogą „ukryć się“ pod fikcyjną postacią.
Metoda komunikatywna, zgodnie z którą wszystkie sytuacje mające miejsce na zajęciach są pretekstem do komunikowania się.
Metoda projektów, która polega na wykonaniu przez uczniów projektu, czyli „większego zadania”. Uczniowie zadanie realizują w parach lub grupach. Proces planowania, przygotowanie i prezentacji projektu umożliwia ćwiczenie wszystkich sprawności językowych w sposób naturalny. Projekty odpowiadają zainteresowaniom uczniów, zwiększają motywację do nauki, pobudzają ich kreatywność oraz rozwijają samodzielność.
Jak organizujemy zajęcia?
Intensywność: 2 razy w tygodniu po 45 minut
Długość: 64 spotkania w roku
Dni zajęć: od poniedziałku do czwartku
Co jeszcze mamy dla naszych młodszych uczniów?
bezpłatne dodatkowe zajęcia takie jak:
- warsztaty kulturowe pełne śmiechu i dobrej zabawy, na których uczniowie mogą zgłębiać tajniki kultury krajów anglojęzycznych, np. Halloween, Easter czy Christmas.
- kluby YLE, czyli zajęcia przygotowujące do egzaminów Uniwersytetu Cambridge na których uczymy technik egzaminacyjnych, zapoznajemy się ze strukturą testu i ćwiczymy dzięki czemu prawdziwy egzamin to dla nas pestka!
- egzamin próbny (pisemny i ustny) dla zdających egzaminy YLE konwersacje, gry, zabawy dostosowane do wieku i poziomu ucznia
oraz
- bibliotekę wyposażoną w książeczki i filmy anglojęzyczne dla dzieci
- certyfikat na zakończenie kursu oraz nagrodę dla najlepszego ucznia w grupie
... a co mamy dla Rodziców?
- raporty informujące o postępach swoich Pociech
- możliwość spotkania zarówno z nauczycielem jak i metodykiem, aby porozmawiać o wynikach
- spotkania informacyjne nt. egzaminów YLE z możliwością indywidualnych konsultacji.
- ogród oraz poczekalnię z WI-FI
Jesteśmy również do dyspozycji Rodziców, którzy chcą dowiedzieć się więcej o możliwościach dalszego rozwoju swojego dziecka, pomożemy zaplanować „ścieżkę kariery językowej” oraz określić cele na przyszłość (np. podejście do egzaminu).
Jako jedyne w Tarnowie otwarte centrum egzaminacyjne Cambridge English Language Assessment zapewniamy możliwość zapisu na egzaminy Cambridge dla dzieci: Starters, Movers, Flyers.