Każdy rodzic zna ten piękny okres u swojego dziecka, kiedy przestaje ono być wymagającym nieustannej uwagi bobasem, a pełne fascynacji zaczyna poznawanie otaczającego świata na własną rękę. Choć pierwszy dzień szkoły może wydawać się wówczas daleką przyszłością, to już na tak wczesnym etapie warto zadbać o jak najlepsze wykorzystanie szczególnych zdolności przejawianych wtedy przez dziecko i o odpowiednie ukierunkowanie jego edukacji. Chodzi przede wszystkim o niezwykłe predyspozycje lingwistyczne, dzięki którym może ono do piątego roku życia chłonąć obce języki jak gąbka.
Wspomniane wyżej zdolności zostały potwierdzone przez rozliczne badania naukowe. Aby nieco przybliżyć procesy uczenia się posłużmy się pojęciami pamięci proceduralnej i deklaratywnej. Już wyjaśniamy. Pamięć proceduralną inaczej można nazwać nieświadomą, a więc taką, która nie wymaga naszego skupienia, jest aktywowana bez naszej uwagi. Pamięć deklaratywna natomiast jest przeciwieństwem tej drugiej – wykorzystanie jej wiąże się ze świadomym użyciem słów i pojęć.
Jak to się ma do nauki języków wśród dzieci z grupy wiekowej 4-5 lat? Otóż do tego czasu w procesie przyswajania wiedzy prym wiedzie pamięć proceduralna – prościej mówiąc, będąc w otoczeniu danego języka, dziecko uczy się go nawet o tym nie myśląc. Przyswojenie obcego języka będzie skutkowało swobodnym, bezproblemowym jego użyciem w przyszłości, bez wysiłku związanego z przypominaniem sobie poszczególnych słów. Po tym wieku nauka, języka obcego staje się trudniejsza. Jako że jego zasoby zostają wtedy zapisane w pamięci deklaratywnej (świadomej), języka przestaje być aż tak swobodne. Potrzeba dłuższego czasu, aby przypomnieć sobie słowa, a następnie ich ciąg połączyć w sensowne, zrozumiałe dla odbiorcy zdanie.
Istotne jest, aby pozwalać najmłodszym poznawać świat, dostarczając im przy tym całego wachlarza dobroczynnych bodźców, dzięki którym zdobędą nowe, tak ważne w rozwoju doświadczenia. Dzieci, których edukacja jest kierowana w odpowiedni sposób już od najmłodszych lat, będą lepiej radziły sobie we współczesnym świecie. Badania dowodzą, że stymulacja procesu uczenia nawet wśród maluchów pozwala rozwinąć większą ciekawość świata oraz odkrywać nieznane pokłady kreatywności.
W Brytanii posługujemy się nowoczesnymi metodami, które pozwalają na osiągnięcie tego celu. Korzyści z tego płynące są wymierne – przy takim nastawieniu do nauki dzieci będą miały zapewnione dobre oceny przez cały okres edukacji, a później lepsze perspektywy pracy i rozwoju. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, jak ważne jest to w dzisiejszym zmiennym świecie.
Wszyscy wiemy jak wygląda nauka języków obcych w tradycyjnej szkole. W trakcie lekcji nauczyciel wykłada zasady gramatyki, a uczniowie często nie rozumieją w jaki sposób wynikają one z natury danego języka. Następie, po niespecjalnie fascynujących 45 minutach spędzonych w ławce, uczniowie dostają listę słówek do nauczenia się na sprawdzian czy kartkówkę. Po przejściu do kolejnego działu podręcznika, słówka te zostaną w większości zapomniane, gdyż nie były zapamiętane w kontekście.
Od czasu do czasu nauczyciel zadaje pracę pisemną, w której uczeń może pochwalić się swoimi umiejętnościami. Niestety, brak tu jakiejkolwiek przestrzeni na błąd, bo jako informację zwrotną dostaje swoją pracę z czerwonymi szlaczkami bez wyjaśnienia oraz cyfrą w kółeczku, którą zwykło się nazywać oceną. Ani to interesujące, ani skuteczne.
Odpowiednie podejście do procesu nauczania poprzez stosowanie innowacyjnych technik i metod jest szczególnie ważne wśród najmłodszych. Wykorzystanie ogromnej ciekawości świata, kreatywności i zdolności przejawianych przez dziecko w wieku od czterech do pięciu lat jest receptą na sukces. W Brytanii wiemy jak to robić.
Dzieci poznają język przez tak lubiane przez siebie gry i konkursy bazujące na ćwiczeniach multisensorycznych, które wykorzystują i rozwijają różnorodne style uczenia się. Aktywizowanie takich rodzajów inteligencji jak: językowa, muzyczna, kinestetyczna, przestrzenno-wzrokowa, logiczno-matematyczna, interpersonalna czy intrapersonalna wpływa na szybsze i skuteczniejsze przyswajanie wiedzy. Wykorzystywane są różne obszary mózgu, co wpływa na tworzenie się gęstszej sieci połączeń neuronowych. Na zajęciach panuje swobodna atmosfera, przez co nasi podopieczni biorą w nich aktywny udział z uśmiechem na twarzy. Najmłodsi śpiewają, rysują, i dziwią się wielce gdy spotkanie dobiega końca.
Dodatkowo wykorzystujemy najnowsze technologie, co pozwala na zapoznanie z nimi dzieci już od wczesnych lat Użycie tablic interaktywnych, komputerów i rzutników budzi ogromne zainteresowanie i jest świetnym urozmaiceniem zajęć. Do każdego z naszych podopiecznych podchodzimy w indywidualny sposób, zwracając uwagę na tempo uczenia się.
Nasza wyjątkowa wykwalifikowana kadra to lektorzy o niezwykłej osobowości. Na bieżąco monitoruje postępy i rozwój dziecka, dostosowując techniki i metody i ćwiczenia do jego osobistych, niepowtarzalnych potrzeb. Rodzice natomiast mogą liczyć na kompleksowe raporty dotyczące efektów nauki ich malucha – w czym radzi sobie dobrze, a co wymaga więcej uwagi i pracy.
Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą. Już dziś możesz otrzymać 50% rabatu na kurs językowy dla Twojego dziecka w szkole Brytania.
Nie czekaj, pomyśl o przyszłości swojej pociechy!